Ana içeriğe atla

Kayıtlar

iki yaş sendromu Uyanınca pijamasını çıkarmak istemez, çıkarsa giymek istemez, giyse sokağa çıkmak istemez, sokağa çıksa içeri girmek istemez.... Mavi kazağını ister verirsiniz, hayır bu değil der, kırmızı eteğini ister, onu da verirsiniz, almaz,  kış günü şortla dışarı çıkmak ister, ağlayarak şortunu arar. Hangisini götüreceğine karar veremediği için tüm oyuncaklarını gittiği yere götürmek ister.' bu dinobilo, bu kaplan rodi, bu ayıcık podi, bu da maymun monki....her yere benimle gelmeliler anne sen taşı ben taşıyamıyorum..' Oyuncağı koltuğun arkasına düşer, anne olarak alıp götürsen, 'hayır babam getirecek' der, oyuncak elinizde kalır. Yemek masasındasınızdır, oturma düzenine karışır: 'sen kalk, buraya otur, babam buraya, ben de buraya..' 'Ayakkabımı sen giydir' 'Asansörün düğmesine önce ben basacaktım, neden sen bastın? tekrar..' 'Merdivenlerden benden önce indin, önce ben inecektim, tekrar in...' Kapı çalar, kap...
okul çocuğu Hangi davranışlar değiştirilmelidir? Genel olarak eğitim, çocuğa olumlu özellikler kazandırmak ve olumsuz değerlerden uzak tutmaktır. Çocuğa ne kadar çok müdahale edersek, o kadar çok doğal, özgür gelişimini engellemiş oluruz. Çocuğa yapacağımız müdahaleyi en aza indirgemek adına, çocuğa öğretmek istediklerimizi sorgulayıp bunların gerçekten çocuğa mı yararlı olduğunu ya da biz öyle olmasını istediğimiz için mi öğretiyoruz, bunun ayrımına varmalıyız. Bazen çocukların önüne koyduğumuz hedefler, kişi olarak bizim doğrularımız veya bizim hayattaki hedeflerimizdir. Örneğin: evde hiçbir eşyanın yerinin değişmemesi, düzenin hiçbir şekilde bozulmaması derslerden 4 veya 5 ten aşağı not almama büyüklerine cevap, karşılık vermemesi arkadaşları ile asla kavga etmeme başkalarının şahsi eşyası olmasa da hiçbir şeye dokunmama, yerinden kalkmama asla üstünü kirletmeme, titiz olma, dışarıdan geldiğinde asla bir şeye dokunmama, ellerini yıkama hiç ses çıkarmadan...
ilkokul çocuğu Ne oluyor bu çocuğa? İlkokula başlayan çocuğunuzda özellikle ilk 3 yılında bir takım davranış ve kişilik özelliklerinde değişiklikler gözlemleyebilirsiniz. Çocuklar okul çağımın başlangıcında huzursuz, asi, ısrarcı olabilirler. Bunun çeşitli sebepleri vardır. Bunun sebepler şöyle sıralanabilir. 6-7 yaş ile birlikte aile ilişkileri zayıflar, çocuk grup çağına girmiştir. Bu yaş çocukları için arkadaşlarının düşünceleri, duyguları, değerlendirmeleri anne babanınkinden daha önemlidir. Özellikle dış görünüş, kıyafet, saç biçimi kurallara uymada arkadaşlarını model alırlar. 10-11 yaş ile birlikte aile ve aile etkinlikleri çocuk için yeniden önem kazanmaya başlar. Çocuklar 7 yaşından önce sosyal kuralları da fiziksel kurallar gibi değişmez, kesin kurallar olarak algılarlar. Bu kurallara uyarlar ya da uymazlar ama onları değiştirmeyi düşünmezler. Örneğin: çocuk yemekten önce elin yıkanması gerektiğini öğrenmiş ise, bir başkası elini yıkamadan yemek yediğinde çok...
Bugün okula gitmesem??? Okul korkusunu yenmesi için çocuğunuza nasıl yardımcı olabilirsiniz? Okul korkusunda yapılacak en iyi şey, çocuğunuzu mümkün olduğunca çabuk okula geri götürmenizdir. Onu okula bıraktığınızda vedalaşmaları mümkün olduğunca kısa tutun. İçeri girmeden, kapıda kısaca veda etmeniz daha etkili olacaktır. Oradan ayrılmamanız, okulda kalma sürenizin uzaması çocuğunuza sizin de kaygılı olduğunuzu hissettirecek ve bu durumla baş etmesini güçleştirecektir. Onu sadece öğretmenine emanet etmeniz ise çocuğa okulda öğretmeninden başka kimseye güvenmemesi gerektiğini düşündürecek, bu defa ona bağımlılık geliştirecektir. Duruma kendi katkınızı( kaygınızı) araştırın ve bu kaygılarınızla baş etmeye çalışın. Bunun için gerekiyorsa eşinizden, yakınlarınızdan veya bir uzmandan yardım alın. Okul korkusu hakkında çocuğunuzu suçlamayın, cezalandırmayın, küçük düşürücü sözlerle aşağılamayın. Bu belirtileri şımarıklık, ilgi çekme arzusu ya da sizi kızdırmak için yapıl...
çocuklarda disiplin Çocuklarda disiplin nasıl sağlanmalıdır? Çocuk eğitiminde amaç, ileriki hayatında zorluklarla baş etmeyi başaran, mutlu olan ve etrafına da mutluluk verebilen üretken bir birey yetiştirmektir. Bunun gerçekleşebilmesi için çocuğun bazı kuralları öğrenmesi ve isteklerini ertelemeyi ve gerekirse bunlar için mücadele etmeyi küçüklüğünden itibaren öğrenmesi gerekir. Disiplinin amacı çağrıştırdığının aksine çocuğa katı kurallarla istediğimiz bir kalıba sokmak değil, çocuğa kendini denetlemeyi sağlamasını öğretmektir. Eğer bir konuda bir çocuğa kısıtlama getirilecek ve istekli olduğu şey alınmayacaksa bunun makul bir sebebi olmalıdır. Çocuğa bu durum onun anlayabileceği bir dille anlatılmalıdır. Beklenilmesi gerekecekse bu sürenin ne kadar olduğu da çocuğa söylenmeli, gerçekleşmeyecek vaatler verilmemelidir. Aksi takdirde Çocukta güvensizlik duyguları ortaya çıkacak ve çocukta ebeveynlere karşı öfke ...
Uyku Tablosu
Alt ıslatma ALT ISLATMA Çocuklar 2-3 yaşlarına kadar  altlarını ıslatabilirler. 3 yaş sonunda çişlerini tutmayı öğrenirler. 4-5 yaşlarına kadar ara sıra gündüzleri özellikle de geceleri altlarını ıslatabilirler. 4 yaşından sonra devam eden alt ıslatma sorun olarak değerlendirilir. Erkek çocuklarda kızlara oranla iki kat daha fazla görülür. Alt ıslatma problemi yaşayan çocukların hemen hemen yarısının ailelerinde ve yakın akrabalarında da çocukken alt ıslatma görülmektedir. Sosyo - ekonomik düzeyi düşük ailelerde, köylerde ve yurtlarda büyüyen çocuklarda daha yüksek oranda görülmektedir. Alt ıslatma, her çocukta farklı sebeplerle ortaya çıkabilir. Alt ıslatma sorunu yaşayan çocukların bir kısmında, bu soruna eşlik eden parmak emme, tırnak yeme, yalan söyleme, kıskançlık, çalma gibi problemler de görülebilir. Alt ıslatma problemi yaşayan çocuklar öfke ve ağlama nöbetleri geçirebilir, kendilerine ve ailelerine güvensizdirler. Gece altını ıs...